استقرار کوکوتسو-داچی(ایستادن متمایل به عقب) در کاراته

آموزش دفاع شخصی رهایی دست از دستبند
آموزش دفاع شخصی رهایی دست از دستبند
تیر ۱۱, ۱۳۹۷
رژیم کتوژنیک
رژیم کتوژنیک چیست؟
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸
استقرار كوكوتسو-داچي(ايستادن متمايل به عقب) در كاراته

در استقرار کوکوتسو-داچی(ایستادن متمایل به عقب) در کاراته باید مفاصل رانی را پایین نگه دارید. زانوی پای عقب را به اندازه مناسب خم کرده و پای دیگر را به سمت جلو قرار دهید.این استقرار،با توجه به اینکه بدن،متمایل به سمت عقب است،استقرار بسیار مناسبی برای دفاع کردن است.این وضعیت،برای دفاع حملاتی که از سمت روبرو،صورت میگیرد و همچنین برای تغییر وضعیت به استقرار ذنکوتسو-داچی(ایستادن متمایل به جلو)،به منظور اجرای ضدحمله،بسیار مطلوب و مؤثر است.

نکات ویژه ای که باید برای استقرار کوکوتسو-داچی(ایستادن متمایل به عقب) در کاراته درنظر گرفت:

۱-فاصله پای جلو و پای عقب حدود ۸۰ سانتی متر است؛پای عقب را طوری قرار دهید تا یک خط فرضی ،از وسط پاشنه ی پای جلو عبور کند.

۲-مچ پای عقب را محکم بر زمین قرار داده و کف پا را محکم به زمین بچسبانید.پاشنه ی پای جلو را کاملا بر روی زمین قرار دهید.(اما چندان محکم با زمین در تماس نیست.)

۳-پنجه های پای جلو را مستقیما به سمت جلو قرار دهید.پای عقب را به سمت پهلو بچرخانید،به طوری که به مقدار کمی به طرف جلو یا داخل بدن ببرید.اطمینان حاصل کنیدکه مچ پاها،در امتداد یکدیگر،یک زاویه ۹۰ درجه را تشکیل دهند.

۴-زانوی پای عقب را تا جای ممکن،به سمت بیرون مایل کنید تا یک خط عمودی از زانو به نقطه ای که در شکل نشان داده شده است،قرار گیرد.در زانوی این پا(پای عقب)،فشاری را ایجاد کنید تا باعث استحکام و پایداری در استقرارتان گردد.

۵-مرکز ثقل را طوری قرار دهید که پای عقب ۷۰ درصد وزن بدن و پای جلو ۳۰ درصد وزن بدن را تحمل کند.

خطاهای متداول در استقرار کوکوتسو-داچی(ایستادن متمایل به عقب) در کاراته :

۱-ممکن است زانوی پای جلو،بیش از حد خم شده باشد.این حالت موجب میشود که پای جلو،وزن بیشتری را تحمل کند.

۲-ممکن است پاها،خیلی به هم نزدیک باشند.این حالت،سبب بالا رفتن مفاصل رانی میگردد.

۳-ممکن است پنجه های پای جلو،کاملا به سمت روبرو قرار نداشته باشند و یا پنجه های پای عقب نیز، به سمت پهلو نباشند و پنجه های پا به سمت بیرون چرخیده باشند.

۴-ممکن است مچ پا و زانوی پای عقب،در حالت شل قرار بگیرد.این حالت،موجب می شود بدن به سمت عقب و بر روی پای عقب،افت کند.

۵-ممکن است وزن بدن،بر روی پای عقب،بیشتر منتقل شود.(پای عقب،وزن بیشتری را تحمل کند)،به طوری که در این حالت زانو به شکل صحیح قرار نگرفته و تغییر حالت میدهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *