ووشو
اصطلاحات ووشو
فروردین ۱۹, ۱۳۹۷
تمرینات اینتروال
تمرینات اینتروال چیست؟
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷
تعذیه ورزشی

بدن انسان برای ساخت عضلات نیاز به مواد غذایی خاصی دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا با معرفی تغذیه مناسب برای ساخت عضلات شما را با مهمترین این منابع آشنا کنیم. در ذیل ۱۱ ماده مغذی که برای ساخت عضلات در بدن نقش مهمی را ایفا می کنند معرفی خواهیم نمود.

لازم به یادآوریست که شما با قرار دادن این مواد در برنامه غذایی خود بدون انجام دادن ورزش مناسب چیزی بجز چربی در بدن خود اضافه نخواهید کرد و تنها درکنار ورزش کردن است که تغذیه مناسب برای ساخت عضلات می تواند مفید واقع شود و اندام مناسبی را برای شما فراهم آورد.

تغذیه مناسب برای ساخت عضلات:

تغذیه ورزشی

۱- آب : بهترین منبع برای جذب آب توسط بدن همان آب آشامیدنی است.اما می توان در کنار مصرف مقدار مناسب آب از آب سبزیجات و میوه ها نیز در برنامه غذایی خود استفاده کرد.

۲- پروتئین: بهترین منابع برای جذب پروتئین توسط بدن لبنیات، گوشت، لوبیا و دیگر حبوبات، غذاهای دریایی، سویا و تخم مرغ.

۳- کلسیم: از ماست، غلات و شیر غنی شده، پنیر و اسفناج به عنوان بهترین منابع برای جذب کلسیم در بدن می توان نام برد

۴- منیزیم: بهترین منابعی که دارای منیزم کافی برای جذب توسط بدن می باشند سبزیجات برگ دار، لوبیا و دیگر حبوبات، کدو حلوایی، آجیل ها، دانه ها و غلات کامل هستند.

۵- گلوتامین: استفاده از مرغ، ماهی، گوشت قرمز، لبنیات، تخم مرغ، اسفناج، کلم بروکسل و غذاهای تخمیر شده می تواند برای جذب گلوتامین ها در بدن بسیار مفید باشد.

۶- ویتامین D: بهترین منابع برای جذب ویتامین D در بدن ماهی، میگو، شیر، ماست و آب پرتقال غنی شده، قارچ و زرده تخم مرغ، جگر، پای مرغ هستند.

۷- پتاسیم: موز، کدو تنبل، سیب زمینی، بروکلی، مرغ و سالمون، برگ چغندر، حبوبات، ماست، آلو، آب هویج، گوجه فرنگی به عنوان منابعی غنی از پتاسیم می باشند.

۸- کربوهیدرات :بهترین منابع جهت جذب کربوهیدرات ها توسط بدن غلات کامل، سبزیجات، میوه ها، لوبیا ها و دیگر حبوبات می باشند

۹- ویتامین ب۱۲: از مرغ، گوشت قرمز، ماهی و لبنیات به عنوان منابعی سرشار از ویتامین B12 میتوان نام برد.

۱۰- آهن: سبزیجاتی که برگ سبز دارند، گوشت قرمز ، مرغ، ماهی، تخم مرغ و غلات کامل تخمیر شده دارای مقادیر مناسبی آهن در ترکیبات خود هستند.

۱۱- بتا آلانین :در غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت ( مرغ، گاو، ماهی ) و همچنین غذاهای گیاهی وجود دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *