تعذیه ورزشی
تغذیه مناسب برای ساخت عضلات
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷
تمرینات پلایومتریک چیست؟
تمرینات پلایومتریک چیست؟
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷
تمرینات اینتروال

تمرینات اینتروال  (Intervall) در واقع صورتی از ورزش های هوازی هستند که به صورت متناوب انجام می شوند.

ورزش های هوازی به طور معمول در دو روش تداومی(تمرینات ورزشی به صورت مداوم و بدون استراحت) و تناوبی یا همان تمرینات اینتروال انجام می گیرند.

تمرینات اینتروال به این صورت انجام می پذیرد که زمان تمرین یا ورزش را به دو قسمت فعالیت و استراحت تقسیم می کنیم. به عنوان مثال دویدن به مدت نیم ساعت را در نظر بگیرید. در این روش بازه زمانی را به بازه های کوتاه ۲ دقیقه ای تقسیم می کنیم. و در آن ۲ دقیقه را به صورت دویدن سریع و دو دقیقه را با دویدن آرام یا راه رفتن ادامه می دهیم. در این حالت معمولا زمان تمرین و استراحت برابر است.

لازم به ذکر است که انجام مرحله گرم کردن پیش از ورزش و انجام مرحله سرد کردن و حرکات کششی پس از این نوع ورزش جهت جلوگیری از آسیب دیدگی بسیار ضروری است.

تمرینات اینتروال

مزایای تمرینات اینتروال بسیار زیاد می باشند و از مهمترین موارد آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱- از آنجا که این نوع تمرینات، تمرینات هوازی به محسوب می شوند به همین دلیل موجب چربی سوزی، مصرف کالری بالا، کاهش وزن، کاهش چربی خون می شوند و همچنین تا مدتی پس از تمرینات نیز بدن به کالری سوزی ادامه می دهد.

۲- انرژی مورد نیاز برای این تمرینات هوازی از گلوکز و چربی تامین می شود.

۳-افزایش راندمان قلب برای فعالیت های طولانی مدت از دیگر مزایای این نوع تمرینات به شمار می آیند.

۴-ساخت عضلات در این نوع تمرینات به راحتی صورت می پذیرد.

۵-قدرت عضلانی در تمرینات اینتروال با سرعت بیشتری نسبت به دیگر ورزش ها افزایش می یابد.

۶-عملکرد های خاص ورزشی در این نوع تمرینات بهبود سریعتری خواهند داشت

۷-از مؤثرترین راه ها برای افزایش استقامت به حساب می آیند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *